Årsmål

Jag satt och funderade under ett kvällspass på jobbet härom veckan. Vad kom jag då fram till? Jo, jag är en person som behöver mål och även bekräftelse på att jag kommer framåt. I skolan var det ju alltid väldigt enkelt, termin efter termin och betyg efter betyg visade jag mig själv att jag kunde lyckas med mina mål och att jag var bra, men nu är det lite luddigare. Jag jobbar på och ingen kommer och ger mig mvg:n för en perfekt frontning eller för att jag var väldans snabb med att plocka upp de där varorna. Såå, jag kom på lite mål jag har för 2011 och efter att jag klarat varje mål får jag ta o belöna mig med något jag vill ha hemskt mycket just då.

MÅL FÖR 2011:
- Ta körkort! (Det borde ju ske inom sisådär två månader, på fredag är det landsvägskörning som gäller!)
- Träna i genomsnitt 2 ggr/vecka under mitt halvårskorts giltighetstid. (Alltså fram till slutet av juni, puh!)
- Spara ihop 40 000 till resan som börjar den 20e juli. (Hmm, har 10 000 nu och kommer bara jobba mer så det borde väl kunna gå på 6 löner? 5000 per lön borde gå att spara när man bor hemma..)
- Få minst 1.7 på högskoleprovet 5e april. (Ja 2.0 vore ju inte heller helt fel.)
- Komma på vad jag vill plugga till VT -12 och se till att komma in också! (Antingen psykologi om jag lyckas med det ovannämnda eller annat roligt..)
- Ha så roligt under tiden som jag bara kan! (Wieeeee)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0